close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בניית אתר סחר שומר שבת - האם כדאי?

מערכת שורשיג אדר ב, תשפב16/03/2022

בישראל ובעולם יש המון דתות וסוגים שונים של אנשים, אבל הדרישה לאתרי שומרי שבת היא בעיקר יהודית. חלקים מסוימים דתיים יותר מאחרים, אבל זה נושא ממש חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו

תגיות:

בישראל ובעולם יש המון דתות וסוגים שונים של אנשים, אבל הדרישה לאתרי שומרי שבת היא בעיקר יהודית. חלקים מסוימים דתיים יותר מאחרים, אבל זה נושא ממש חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו.

בניית אתרים באינטרנט מסוג זה בדרך כלל לא מתעדכנים בשבתות כדי לתת לבעלים הפסקה. הבעיה היא שזה יכול להוביל לכך שהבוטים של גוגל לא ישימו לב והאתר שלך יירד.

האם אפשר לשמור שבת באתר?
האתר יורד מהאוויר לזמן
קצוב מראש. בדרך כלל משקיעה בשישי עד מוצאי שבת זמן של 25 שעות. הגדרה זו תגרום לכל הדפים להופיע כאילו היו רק עמוד אחד ללא ניווט אישי לחלקים אחרים באתר. מופיעים Pop-Up (חלונות קופצים) לגולשים שישתמשו באתר במוצאי שבת. חסום את אפשרויות הקנייה או “הוסף לעגלה” בזמן השבת.

האם יש דין הלכתי לאתרי סחר בשבת?
יש הרבה שאלות לגבי שמירת שבת באתרים שאינם סגורים בשבת. למשל, האם ראוי להשאיר אתר פתוח אם הוא לא סגור בשבת? רב ידוע ממכון צומת למדע ותורה אומר שאין מניעה הלכתית לפתוח אתר בשבת.

זאת מכיוון שאין באמת חובה למנוע מגולשים ברחבי האינטרנט לחלל שבת ולגלוש באתר בו. מי שמוריד את האתר מיוזמתו או חוסם את האתר באמצעות פופאפ עד צאת השבת עושה זאת לצורכי חינוך, אך אינו חייב בכך.

יש אנשים שמגדילים לעשות ותורמים את ההכנסות מהאתר בשבתות וחגים לנזקקים ועמותות צדקה. כמו כן, זו רק המלצה ולא חובה לאף אחד.

אם האתר פתוח בשבת על אילו איסורים אני עובר?
• איסור מקח וממכר
• איסור זלזול בשבת
• לפני עיוור לא תתן מכשול
• איסור הנאה בשבת
יש רבנים כמו הגאון רבי קנייבסקי שליט"א האוסרים למכור בשבת דרך אתר מסחר אלקטרוני. בארץ יש אתרים ששומרים שבת כמו ״מקור ראשון״. תתפלאו לדעת אבל כן, יש גם אתרי סחר שונים בחול שמעדיפות לשמור שבת ולא לבצע מכירות באתר.

האם אתר שומר שבת נפגע בתוצאות קידום אורגני בגוגל?
רבים היו חוששים עבור שאילות החיפוש בהן האתר מדורג בגוגל בתוצאות האורגניות. מומחה קידום אתרים אורגני יוכל לעשות סדר ולהסביר באילו מצבים נכון, האתר עלול להיפגע ומתי לא. אתר אינטרנט עלול להיענש על ידי גוגל מכיוון שהוא עלול להפר את ההנחיות שלהם מכיוון שהוא לא מוגדר נכון בזמנים אלו ובכך האלגוריתם עלול לזהות אתר כזה כבעיה.

רוב האנשים משתמשים בקטע קוד של ג'אווה סקריפט כדי ליצור קישור מהאתר לדף נחיתה בו מסופר לגולשים על שמירת השבת באתר ומוזמן לחזור בשישי בערב.

הפעולה פשוטה ונוחה יחסית לבעלי אתרי סחר אינטרנטיים. עם זאת, היפר-קישור זה עלול לגרום ל-2 תקלות אפשריות ב-Google: התקלה הראשונה היא שהזחלנים של גוגל עלול לסווג את ההפניה כ"הפניה ערמומית" והשנייה היא שהפניה זו עלולה להתפרש על ידי גוגל כ"301 redirect" והדבר עלול לגרוע מהכוח והסמכות של דפי האתר הקיימים.
מצד שני אפשר גם להרגיע, קידמנו אתרים מסוג זה והתוצאות בשטח מראות שגוגל לא נותן כלל השפעה יתירה לאתרים האלה במידה ולא יאפשרו כניסה לאתר בשבת או רכישה בזמן שהוגדר נכון לזחלנים.

נראה שגוגל מזהה אתרים שומרי שבת - איך מתמודדים עם זה?
אז מה אנחנו יכולים לעשות כדי לתקן את זה? לא פעם פנו לגוגל בנושא אתרים שומרי שבת ואנשים רבים בכל העולם היו רוצים שיהיה יום בו האתר שלנו לא יהיה פתוח לגולשים. איך נוכל להשיג זאת מבלי לפגוע בדירוג שלנו בגוגל? בעזרת HTTP STATUS CODE 503.

כדי להשתמש נכון באתר שומר שבת, מומלץ לעשות שימוש בסטטוס 503, שאומרת לזחלנים של גוגל שהאתר כרגע הורד זמנית של האתר לצורכי תחזוקה. בדרך זו, הבוט של גוגל מודע לא לסרוק את האתר בזמן הנוכחי ויחזור אליו מאוחר יותר. אתה יכול גם לדווח על האתר שלך כאופליין לסורק בהחזרת האתר. כך תהיו בטוחים שהגולש מבין שזהו חג יהודי או יום שבת והוא יחזור במוצאי שבת ואפילו לבעלי אתרים מיטיבי לכת ניתן להקפיץ פופ אפ מותאם אישית שנועד להציג מידע ספציפי על השבת.
טיפ חשוב לסיום:

כדאי גם להקפיד להחזיר את סטטוס האתר מ-503 ל-200 לאחר העבודה עליו במשך היום. הסיבה לכך היא שאחרי כמה ימים של שגיאה בדפי 503, גוגל יכולה לחשוב שזו בעיה לטווח ארוך ותוריד את הדירוגים בתוצאות החיפוש שלו.
למידע נוסף אודות בניית אתר שומר שבת בקרו באתר https://www.webgold.co.il
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה